3 Juli 2017 //
Mastercard voorspelt consumentengedrag
Met behulp van transactiegegevens en een Test & Learn-systeem wil Mastercard de Belgische handelszaken beter doen presteren

Mastercard lanceerde zopas een unieke dienst om Belgische handelaars advies te geven over hun marketingstrategie op basis van transactiegegevens. Deze dienst biedt niet alleen toegang tot essentiële gegevens over de gewoonten van de consument in de eigen sector en daarbuiten, maar maakt ook aanbevelingen op maat mogelijk.
“Deze nieuwe dienst, die gebaseerd is op de analyse van het koopgedrag, is in werkelijkheid de logische voortzetting van onze expertise op het gebied van fraudebeheer en -preventie”, zegt Henri Dewaerheijd, Country Manager Belux. “Wij beschikken over een unieke rijkdom aan informatie over de markt in alle sectoren en landen, wat een ware goudmijn van adviezen blijkt. Zo kan de handelaar zijn aanbod afstemmen op het geteste en bestudeerde koopgedrag van de consument.”
Het advies dat ze geven op basis van de gegevensanalyse dekt de volledige marketingstrategie van de handelaar. “We denken bijvoorbeeld aan advies op het gebied van prijzen, maar ook aan gezamenlijke aanbiedingen, zoals een ‘lunchformule’ die voordelig is voor de klant”, legt Henri Dewaerheijd uit. “De informatie over de gewoonten van de consument maakt het mogelijk om te anticiperen op zijn volgende aankopen. Zo is de handelaar zeker dat hij zijn klanten aantrekt met de juiste aanbieding op het juiste moment.”