5 Oktober 2017 //
Nieuwe website brengt ook digitale financiële processen met zich mee
Chris Jonckheere van SBM: “Automatisering bedrijfsprocessen zorgt voor grote financiële winst”

Alle organisaties worden om de oren geslagen met berichten over de noodzaak om mee te gaan met de digitale transformatie. Maar dat is ondertussen een term geworden die heel wat ladingen dekt en zo is het voor ondernemingen niet altijd gemakkelijk om door de bomen het bos te blijven zien en is het al helemaal niet duidelijk welke financiële voordelen dat kan opleveren.

SBM (Skills voor Bedrijf en Medewerker), een snelgroeiende organisatie die actief is in bedrijfsopleidingen, coaching en advies en tot de groep Syntra West behoort, is al tientallen jaren actief in West-Vlaanderen, maar wil in de toekomst ook top of mind zijn in de andere provincies als het over bedrijfsopleidingen gaat. Het bedrijf lanceert daarom in november een nieuwe website, die het liet bouwen door DX-Solutions uit Harelbeke.


Directeur Chris Jonckheere, die ook financieel verantwoordelijke is, licht toe welke financiële voordelen hij van de nieuwe website verwacht. “Die performante site, waaraan ook een webshop is gekoppeld, moet het hart worden van onze organisatie. We zijn er immers van overtuigd dat een verregaande digitalisering noodzakelijk is om onze ambities waar te maken en we geloven ook dat de investering daarin een stevige financiële return zal opleveren. De koppeling met het bestaande administratieve ERP-pakket is zo goed verlopen dat we meteen ook alle financiële en organisatorisch-adeministratieve processen hebben gedigitaliseerd. We zijn ervan overtuigd dat dit een positieve financiële impact zal hebben, want door de website met daaraan gekoppeld ook de webshop als ankerpunt naar voor te schuiven, verwachten we meer conversie. Er zal geen manueel werk meer zijn voor het verwerken van inkomende facturen en het uitsturen van onze facturen, wat een aanzienlijke tijdbesparing inhoudt. Ook de administratieve rompslomp zal tot het verleden behoren, zodat we efficiënter kunnen werken, leads beter kunnen opvolgen en op die manier een hogere omzet en een hogere brutomarge zullen kunnen realiseren.”