7 Juni 2017 //
Online winkelen groeit sneller in Wallonië
De online uitgaven in Wallonië gedurende het eerste kwartaal van 2017 zijn met meer als 10 procent gestegen tegenover dezelfde periode vorig jaar. Voor Vlaanderen was dit 4.5 procent.

Dat brengt de online Belgische uitgaven voor dit eerste kwartaal van 2017 op 2,44 miljard euro. De Belg blijft fan van online shoppen. Vooral diensten zoals vliegtuigtickets en accommodatie blijven extreem populair online. Dit blijkt duidelijk uit de recentste cijfers van BeCommerce Market Monitor.
Steeds meer mensen winkelen online: in het eerste kwartaal van 2017 hebben al 7,1 miljoen mensen een online aankoop gedaan, dit is een stijging van 2 procent. In totaal werd hierbij 2,44 miljard euro gespendeerd, wat een toename inhoudt van 6 procent. Het aantal online aankopen bleef constant in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dit betekent dat er per aankoop meer geld gespendeerd wordt. Deze resultaten kunnen we afleiden uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline.