18 Juli 2018 //
Schoonmaakkosten in de bundel
Innovatie in de schoonmaaksector geeft klanten online tools om hun behoeften zelf door te geven en hun budget te beheren.

Wil een opdrachtgever wel een schoon kantoor, maar geen toeters en bellen? Voilà: de ‘online’ schoonmaker zag het licht. Geen verkoper meer periodiek over de vloer om resultaten door te nemen, wel de mogelijkheid om frequentie en tijden via internet aan te passen. En de kosten? "Die betaal je uit een bundel, net als je telefoonabonnement. Te oordelen aan de navolging op Directschoon is het een innovatie waar de markt op zat te wachten, met name in het kmo-segment", zegt Bart van Tiggelen van Facilicom Group.

Boost
"Aan de andere kant van het spectrum ontstaan weer producten die een mix zijn van schoonmaak en high level hospitality, zoals Magnifique van Gom. We beantwoordden de vraag naar programma optimalisatie met de introductie van Optim-Eyes, we laten sensoren in grote kantoren bepalen wanneer het tijd wordt voor de volgende ronde en opdrachtgevers kunnen zelfs per vierkante meter of bezoeker betalen."