10 November 2017 //
Selma.ai krijgt expertise en fondsen om groei te verzekeren
Business Angels van Business Angels Netwerk Vlaanderen (BAN) en Schoenen Torfs versterken jonge onderneming met raad, ervaring en kapitaal

De jonge Belgische onderneming Selma.ai krijgt nieuwe fondsen in de vorm van een totale investering van 400.000 euro. Het leeuwendeel is afkomstig van Schoenen Torfs, een bestaande klant van Selma.ai die zijn COO Stijn De Knop afvaardigt naar de Raad van Bestuur. Daarnaast stapt Business Angel Jean-Marie Vliegen in als investeerder en lid van de Raad van Bestuur en wordt Bert Baeck onafhankelijk voorzitter. De instap van deze ervaren zakenlui stelt de jonge onderneming in staat haar uniek product te perfectioneren en naar nieuwe en grotere markten te brengen. Selma is een intelligente applicatie die B2C marketeers helpt om hun klanten efficiënt persoonlijk aan te spreken.
Ingenieurs Pieter Strouven en Samuel Van den Bergh gingen in 2015 van start met de ontwikkeling van een intelligente tool die B2C-marketeers in staat zou stellen hun massa's klanten en prospecten te benaderen met de klantgerichtheid van een buurtwinkel. Ze experimenteerden met lerende applicaties gebaseerd op Data Science-technieken.

Uit het project ontstond het idee om een algemeen inzetbare tool te ontwikkelen voor B2C marketeers. De ondernemers overlegden met prospecten en ondernamen een haalbaarheidsstudie om het potentieel van het idee te onderzoeken. Het onderzoek bevestigde de marktvraag naar een intelligente virtuele assistent voor gepersonaliseerde campagnes.

In november 2016 richtten de initiatiefnemers hun eigen onderneming op om Selma verder te ontwikkelen, in een product om te zetten en te commercialiseren.