Nathasja Van Bael aan de slag bij FNG

DPG

Cfo

FNG

Cfo

FNG benoemt Nathasja Van Bael als nieuwe cfo. Zij zal Geert Jacobs opvolgen die in december 2019 de rol van cfo ad interim opnam.

FNG is een Belgische beursgenoteerde modegroep die kleding en schoenen voor zowel dames, kinderen als heren ontwerpt en verdeelt via eigen conceptstores in België en Nederland. Het bedrijf is bekend van de merken Fred & Ginger, CKS, Claudia Sträter, Miss Etam, Expresso, Ginger, Promiss, Baker Bridge, Brantano en Steps. FNG heeft meer dan 3000 medewerkers die samen een omzet van ongeveer 500 miljoen euro realiseren.

Nathasja Van Bael (47) is handelsingenieur en was tot voor kort cfo van DPG Media België, een leidende mediagroep in Vlaanderen. Ze bekleedde diverse financiële functies en heeft meer dan 10 jaar ervaring als cfo. In 2008 werd ze cfo van Ziekenhuis Netwerk Antwerpen (ZNA) en in 2015 werd ze cfo van Medialaan, die in 2018 fuseerde met De Persgroep Publishing en de nieuwe naam DPG Media kreeg.

“Met Nathasja Van Bael halen we bijkomende ervaring en expertise aan boord om ons te helpen bij de versnelling van onze digital first strategie,” verduidelijkt Dieter Penninckx, ceo van FNG. “Die strategie omvat de transformatie van FNG tot een als platform georganiseerde fashiongroep. Voortbouwend op de knowhow van de vorig jaar overgenomen Scandinavische e-commerce leider Ellos Group, zal FNG ook in de Benelux meer inzetten op de digitale verkoop van haar collecties en merken via eigen webshops en online marktplaatsen.”