Consumenten begrijpen niets van digitale munten of crypto currencies en zijn daarom niet geneigd ze te gebruiken.
Uit het Kaspersky-onderzoek ‘Waarom consumenten huiverig zijn voor digitale munten’ blijkt dat het merendeel nog weinig begrip en vertrouwen heeft in zogeheten cryptocurrency. Dat weerhoudt consumenten ervan de digitale valuta te gaan gebruiken. Slechts één-op-de-tien ondervraagden begrijpt volledig hoe digitale munteenheden werken en 28% heeft er enige kennis van. 81% van de burgers uit 22 landen heeft nog nooit digitale valuta gekocht. 35% van de ondervraagden gelooft dat de opkomst van cryptovaluta een rage is. Daarmee is duidelijk dat er nog een lange weg te gaan is voor alom acceptatie als gangbare vorm van betaling of investering. Dat is de conclusie van het Kaspersky-onderzoek.
Verdoe jij ook te veel tijd met het opvolgen van alle nieuwtjes in je feed? No worries, wij verzamelen alles wat nieuw is in de finance wereld. Al die nieuwtjes komen wekelijks in jouw mailbox terecht.