Privacyverklaring

Bizzy haalt 800.000 euro op voor internationalisering

20 oktober 2022
Tekst
Peter Ooms
Beeld
Hendrik Keeris (rechts) en Steve Declercq

Bizzy, een start-up in de markt van handelsinformatie, heeft een kapitaalsverhoging van ruim driekwart miljoen euro succesvol afgerond.

Het is de tweede kapitaalsverhoging op minder dan 9 maanden tijd voor de jonge start-up . De nieuwe investering zorgt ervoor dat Bizzy dit jaar zo’n 2 miljoen euro ophaalde bij gerenommeerde investeerders en klaar is om zich in de internationale wedloop rond platformen voor bedrijfsdata te mengen. Eerste stap voor Bizzy is om in 2023 door te breken in onze buurlanden. Dit jaar zet Bizzy nog voet aan wal in het Verenigd Koninkrijk.

Start in 2022

Het gaat snel voor Bizzy, dat begin 2022 het levenslicht zag. Het platform van de jonge ondernemers Hendrik Keeris en Steve Declercq brengt bedrijfsdata en -inzichten van op dit moment al meer dan 9 miljoen Belgische en Engelse bedrijven in kaart. Ze verrijken hiervoor officiële data met inzichten uit bedrijfswebsites, nieuwssites of andere bronnen van bedrijfsdata. Daarbij maken ze gebruik van artificiële intelligentie om alle ongestructureerde data te verzamelen, opschonen en op een inzichtelijke manier te verwerken.

150.000 ondernemers, verkopers, marketeers en businessanalisten maken al dankbaar gebruik van die inzichten. De weg voor expansie ligt dan ook open. Daarvoor kan Bizzy rekenen op de investeringen van bekende namen, zoals Pieter Casneuf (oprichter van ADAM Software), Stéphane Ronse (oprichter FoodBag) en Jonas Deprez (oprichter Daltix). Zij geloven dat het platform veel potentieel heeft om internationaal furore te maken.

Google voor bedrijfsdata

“We leven in een wereld waarin we het gewoon zijn om in een handomdraai toegang te hebben tot alle mogelijke data. Alleen is het voor handelsinformatie vaak nog een tijdsintensieve zoektocht die enkel weggelegd lijkt voor experten en mensen met een financiële achtergrond. De realiteit is echter dat elk stuk bedrijfsdata uitermate belangrijk is voor bedrijfsleiders, accountmanagers of iedereen die strategische deals wil onderhandelen. Hier komt Bizzy met de oplossing. Je kan het vergelijken met Google, maar dan specifiek gericht op bedrijfsdata en -inzichten. Hun AI-gedreven en gebruiksvriendelijk platform biedt veel mogelijkheden om ook in het buitenland een vaste waarde te worden voor iedereen die zoekt naar informatie en inzichten over bedrijven”, zegt investeerder Pieter Casneuf.

Meer in het topic: BizzySteve DeclercqHendrik Keeris