Privacyverklaring

Didier Van der Coelden is cfo van Mediagenix

24 juni 2021
Tekst
Peter Ooms

Didier Van der Coelden maakte in juni de overstap van Be-Mobile naar Mediagenix. Dat is een aanbieder van beheersoftware voor mediacontent.

Mediagenix is een Belgische aanbieder voor het beheer van mediacontent via het platform What’s on. Grote mediabedrijven in de VS, Azië en Europa maken gebruiken van de software en diensten van Mediagenix.

Dat heeft vorig jaar de steun gekregen van Sofindev, het private equity fonds rond onder meer Colruyt en Sofina. Daarmee moet een snelle verdere groei door een internationale expansie mogelijk worden.

Internationale context

“Het was precies die internationale context en de samenwerking met private equity die ik zo aantrekkelijk vond. Dat heb ik eerder in mijn carrière ook al meegemaakt en in zo’n omgeving functioneer ik het best,” zegt Didier Van der Coelden. “Het is mijn opdracht om meer stabiliteit te brengen en de verdere basis te leggen zodat finance de groeistrategie op een efficiënte manier kan ondersteunen. Daarbij moeten nog een aantal lopende projecten afgewerkt worden, zoals het afronden van de implementatie van een nieuw ERP-systeem waarmee we de bedrijfsprocessen van begin tot eind kunnen beheren. Daarmee moeten we nog beter in staat zijn om de operationele managers waardevolle informatie te bezorgen om de juiste beslissingen te nemen. Op die manier wordt finance ook echt een business partner. Dat is nodig om de groei te bestendigen.”

Ambitie

Mediagenix toont heel veel ambitie met een lange-termijnplan waarin niet alleen technologische vernieuwing met betrekking tot de content supply chain belangrijk is, maar ook de verkoop in nieuwe regio’s en een fundamentele verbetering van systemen en processen. Finance moet die ambitie ondersteunen,” zegt Didier Van der Coelden.

Hij werkte hiervoor bij Be-Mobile als cfo. Hij startte zijn carrière bij Ernst & Young, waarna hij doorgroeide tot CFO bij Capco en deze functie ook opnam bij NGData.

Foto: Wouter Van Vaerenbergh

Meer in het topic: Didier Van der CoeldenMediagenixcapcoNGDataBe-Mobile