Kloof tussen Belgische millennials en bedrijven

18 september 2019
Kloof tussen Belgische millennials en bedrijven

Slechts 38 procent van de Belgische millennials vindt dat bedrijven een positieve impact hebben op de maatschappij. Dat is veel minder dan hun leeftijdgenoten wereldwijd.

Volgens de achtste jaarlijkse “Millennial Survey” van Deloitte vinden slechts 38 procent van de Belgische jongeren dat bedrijven over het algemeen een positieve impact hebben op de maatschappij. Wereldwijd ligt dat cijfer op 55 procent.

Belgische millennials zijn ook minder optimistisch dan hun generatiegenoten elders in de wereld over de economische, sociale en politieke situatie. Slechts 15 procent, vergeleken met 26 wereldwijd, meent dat de economische situatie zal verbeteren in het komende jaar. Amper 12 procent, versus 22 wereldwijd, is ervan overtuigd dat de socio-politieke vooruitzichten zullen verbeteren.

Verrassend genoeg maakt 30 procent van de Belgische deelnemers zich geen zorgen over gegevensbeveiliging.

“Veel bedrijven investeren in verschillende initiatieven met maatschappelijk doel. Toch toont het onderzoek van Deloitte aan dat het merendeel van de millennials nog niet overtuigd is door de waarde van die initiatieven. Belgische millennials zijn nog minder dan respondenten uit de rest van de wereld geneigd om te geloven dat bedrijven een positieve impact hebben op de maatschappij,” aldus Nathalie Vandaele, Human Capital Lead Deloitte Belgium.