Word de inspirerende teamleider van ons Team belastingen & debiteurenbeheer
Bij het Team financiën zorg je er achter de schermen mee voor dat de dromen van onze stad werkelijkheid worden. De wettelijke regelgeving vormt daarbij de rode draad. Onze missie? Een financieel gezonde stad, vandaag en morgen.
Als warme teamleider met financiële finesse begeleid je vier gemotiveerde professionals van team belastingen & debiteurenbeheer. Je bent niet alleen de spil in taakplanning en kennisoverdracht, maar ook de drijvende kracht in procesoptimalisatie en digitalisering. Jouw expertise tilt het team naar een hoger niveau en maakt jou hét aanspreekpunt voor advies over complexe financiële uitdagingen.
Samen met je collega-teamleider meerjarenplan & boekhouding vorm je een onverslaanbare tandem die onze beleidsvisie vertaalt naar duidelijke regelgeving en procedures. Je bent een sleutelfiguur in het adviseren van onze organisatie en het vormgeven van een transparante en efficiënte financiële structuur.
Wat bieden wij? Een dynamische werkomgeving waar geen dag hetzelfde is. De kans om een centrale rol te spelen in de financiële gezondheid van Turnhout. En natuurlijk, een team dat net zo gepassioneerd is over financiën als jij.
Ben jij klaar om Stad Turnhout te helpen floreren als slagkrachtige en financieel gezonde organisatie? Sluit je aan bij ons team en maak het verschil. Solliciteer nu!
Je taken
- Verantwoordelijkheidsgebied: je garandeert dat alle taken in het vakgebied ’belastingen & debiteurenbeheer‘ correct worden uitgevoerd. Je zet de beleidsvisie en wetgeving op een correcte wijze om in de nodige reglementen, besluiten en procedures en werkt een kader uit.
- Optimalisatie: je hebt continu oog voor het optimaliseren van de werking en organisatie van je team zodat de doelstellingen op een efficiënte en effectieve manier worden bereikt. Daarnaast focus je op de verbetering van de financiële processen die doorheen de organisatie lopen en streef je naar een zo efficiënt en digitaal mogelijke werkwijze voor de eindgebruiker. Hiervoor werk je uiteraard nauw samen met je collega’s.
- Advies & rapportering: vanuit je eigen vakgebied informeer en adviseer je (interne) klanten, zowel op vraag als proactief, zodat zij een deskundige oplossing aangeboden krijgen voor vragen of problemen. Je onderbouwt je adviesverlening met rapporten.
- Leiding geven: je ondersteunt, coacht, motiveert, inspireert en geeft sturing aan je medewerkers om hen te laten groeien én tegelijkertijd ook te garanderen dat de nodige resultaten worden neergezet.
- Op vraag van de algemeen directeur, een afdelingshoofd of je leidinggevende voer je ook andere ondersteunende activiteiten van je eigen dienst of van andere diensten uit.
Een uitgebreide functiebeschrijving is op aanvraag beschikbaar bij Werving en Selectie via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)
Je talenten
- Je bent een warme teamleider die de medewerkers ondersteunt in hun groei en motiveert om samen de doelen te bereiken. Je werkt planmatig en resultaatgericht naar je doelen toe zonder daarbij het welzijn van je team uit het oog te verliezen.
- Je durft kritisch te kijken naar je eigen werking en die van het team, en je gelooft sterk in teamwork en het samen bereiken van onze ambities.
- Anderen omschrijven jou als een uitstekende communicator, zowel mondeling als schriftelijk. Je hanteert daarbij een positieve, motiverende en klantgerichte communicatie.
- Je hebt een basiskennis van de algemene wetgeving en de werking van een lokaal bestuur.
- Je hebt een grondige kennis van de wetgeving en werking van je vakgebied ‘belastingen en debiteurenbeheer’ en een basiskennis van het andere vakgebied ‘meerjarenplanning en boekhouding’.
- Je hebt een basiskennis Excel en maakt je snel vertrouwd met onze diensteigen applicaties.
- Je gelooft sterk in digitalisering en procesverbetering. Voor jou zijn dit hulpmiddelen om een kwalitatieve en efficiënte dienstverlening te organiseren en informatie op een klantvriendelijke manier beschikbaar te maken.
- Verandering schrikt je niet af. Verder voldoe je aan de basiscompetenties van Stad Turnhout. Je bent klantgericht, goed in samenwerken, gericht op verbeteren, organisatiebetrokken en betrouwbaar.
Kan je deelnemen?
- Je hebt minstens een masterdiploma (of gelijkgesteld).
- OF je beschikt over een bachelordiploma (of gelijkgesteld) én je bent bereid niveau- en capaciteitstest op masterniveau af te leggen. Indien je hiervoor slaagt kan je deelnemen aan de selectieprocedure.
Ons aanbod
- Een voltijdse contractuele functie van onbepaalde duur (graad A1a, A1b, A2a)
- Je geïndexeerde brutomaandwedde bedraagt minimaal 3.788,61 euro (A1a, trap 0).
- Relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige kan je voor maximum 8 jaar meenemen (Voorbeeld A1a, trap 8: 4.430,16 euro).
- Diensten bij een andere overheid kan je onbeperkt laten meetellen bij de vaststelling van de administratieve anciënniteit. Schaalanciënniteit kan meegenomen worden indien bij een andere overheid gelijke of gelijkaardige functies binnen eenzelfde niveau en rang werden uitgeoefend (Voorbeeld A2a, hoogste trap: 6.276,78 euro).
- Meer informatie of een persoonlijke loonsimulatie kan je bekomen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of T 014 53 49 90.
- Maaltijdcheques (8 euro per gewerkte dag) en ecocheques (100 euro pro rata je tewerkstellingscoëfficiënt)
- Eindejaarstoelage, tweede pensioenpijler (= aanvullend pensioen bovenop het wettelijk pensioen).
- Fietsvergoeding (0.35 euro/km) of volledige terugbetaling van je abonnement openbaar vervoer, mogelijkheid tot fietsleasing
- Gratis hospitalisatieverzekering met gunstige tarieven voor gezinsleden, gratis lidmaatschap van de bib en toegang tot de Turnhoutse musea, gratis gebruik van de stedelijke sporthal, kortingpas en verscheidene voordelen via lidmaatschap van de Gemeenschappelijke Sociale Dienst Lokale Besturen in Vlaanderen (gsd-v).
- We geven jou ruimte om jezelf te ontwikkelen door het volgen van opleidingen en studiedagen, deelname aan projecten, …
- We zetten sterk in op een duurzame loopbaan en een gezonde balans tussen werk en privé. We coachen medewerkers gedurende hun loopbaan en bieden binnen een voltijdse werkweek van 38 uur glijdende werktijd. Er is de mogelijkheid tot thuiswerk: hiervoor krijg je een performante laptop en gsm.
- We hanteren een soepele vakantieregeling waarbij je als voltijdse medewerker jaarlijks recht hebt op 33 vakantiedagen aangevuld met 14 feestdagen. Wij volgen het verlofstelsel van de publieke sector: vanaf je indiensttreding heb je recht op betaalde vakantie a rato van de nog te presteren maanden van dat jaar.
- Gezondheid en welzijn op het werk vinden we heel belangrijk. Dat koppelen wij aan veel bewegen en samen toffe activiteiten doen: er is een groot aanbod aan sportactiviteiten, after work-drinks, jaarlijkse teambuilding, een grootse Fit&Fun-dag,…
- Plaats van tewerkstelling: Team Financiën – Europeion, Campus Blairon 200, 2300 Turnhout.
Selectieprocedure
- Kandidaten met een bachelordiploma (of gelijkgesteld) leggen tussen vrijdag 15 november tot en met zondag 17 november 2024 online niveau- en capaciteitsproeven af. Maandag 18 november brengen we op de hoogte of je kan deelnemen aan de selectieprocedure.
- De procedure bestaat uit vier delen:
- Een eerste (schriftelijke) proef test jouw kennis en vaardigheden voor de functie. De locatie wordt in de week van 11 november meegedeeld.
- Ben je hiervoor geslaagd ontvang je begin december een uitnodiging voor de tweede (mondelinge) proef. Die bestaat uit een terugblik op je schriftelijke proef met een competentiegericht interview op maandag 9 december 2024 (voormiddag). Hou alvast deze datum vrij.
- De twee hoogst gerangschikte kandidaten worden uitgenodigd voor een assessment die je management- en leidinggevende vaardigheden toetst. HR-partner Ascento contacteert je om samen een afspraak vast te leggen in de week van 16 december 2024. Reken hiervoor op een ½ dag.
- Op 20 december 2024 bespreekt de selectiecommissie de resultaten van het assessment. De topkandidaat krijgt de functie aangeboden. De andere geslaagde kandidaten worden opgenomen in de wervingsreserve. Bij een toekomstige zelfde vacature contacteren we altijd eerst kandidaten uit die reserve. Ben je beschikbaar zijn hoef je in dat geval niet opnieuw selectieproeven af te leggen.
- Om te slagen behaal je minimaal 50% op elke proef en minimaal 60% in totaal. De resultaten van het assessment zijn adviserend.
Interesse?
- Solliciteren kan tot en met maandag 11 november 2024.
Na deze datum gaat de vacature automatisch offline. Bewaar tijdig een kopie. - Om te solliciteren schrijf je je online in via jobs.turnhout.be.
- Vergeet zeker niet je motivatiebrief, een kopie van je diploma en je meest recente curriculum vitae toe te voegen.
- Vragen over de functie-inhoud? Contacteer financieel directeur Anke Hendrickx via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
- Vragen over de selectieprocedure? Contacteer Werving en Selectie via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
- Turnhout verwelkomt iedereen en gaat voluit voor gelijke kansen en waardeert diversiteit.
We selecteren kandidaten enkel op basis van hun competenties.
Solliciteer hier