Privacyverklaring

Zoomit smelt samen met Doccle

25 november 2023
Tekst
Peter Ooms
Beeld
Bram Lerouge (Doccle)

Doccle gaat nauwer samenwerken met Isabel Group en neemt het Zoomit-klantenbestand volledig over. Hierdoor krijgen professionele klanten één aanspreekpunt om facturen en andere documenten te verzenden.

“Iedereen wint bij deze samensmelting. Bedrijven zullen veel vlotter hun klanten kunnen bereiken via beide platforms. Voor de gebruikers vergroot het aantal organisaties waarmee ze digitaal kunnen werken”, zegt Bram Lerouge, ceo van Doccle. Het platform ziet het aantal klanten met 34 procent toenemen. Het aantal gebruikers stijgt van 2,9 naar 4,4 miljoen.

Eenvoudiger en efficiënter

Met Doccle en Zoomit beschikt Isabel Group over twee digitale administratieve platformen voor consumenten, zelfstandigen en kleine ondernemingen in België. 4,4 miljoen Belgen maken gebruik van Doccle of Zoomit om facturen op een veilige manier digitaal te betalen. Organisaties zoals energiebedrijven, ziekenfondsen en sociale secretariaten moesten tot nu toe kiezen tussen beide platformen om hun documenten bij de klanten te krijgen. Dat is administratief niet de eenvoudigste en meest efficiënte manier van werken. De klanten moesten op hun beurt beide platformen raadplegen om hun facturen te betalen.

Eén contactpunt voor beide platforms

Met deze samenvoeging komt er duidelijkheid op de markt, zowel voor consumenten als voor professionele organisaties. Vooral bij professionele organisaties was de vraag hiernaar groot. Doccle wordt voor hen het centrale merk en contactpunt voor de dienstverlening. Het beheert voortaan de administratie en commerciële belangen. Hierdoor wordt het voor bedrijven minder complex. Ze hoeven niet meer te kiezen tussen Doccle en Zoomit. Bovendien wordt het voor die organisaties eenvoudiger om hun klanten op verschillende manieren te bereiken: Zoomit, Doccle Apps, Peppol, mail, eigen portalen en zelfs papier.

“Voor zowel organisaties als consumenten is het vaak een complex web van kanalen voor diverse documenten. Loonstrookjes, facturen en contracten zijn overal verspreid. Door de commerciële benadering voor zakelijke verzenders te centraliseren, versterken we onze missie: administratie voor iedereen zo eenvoudig mogelijk maken”, zegt Marie Costers, vicepresident business solutions van Isabel Group

De klant kiest

De Doccle-oplossing bundelt voortaan alle organisaties, maar de samenwerking heeft voor de eindgebruikers geen impact. Zij blijven hun documenten nog steeds in hun huidige digitale administratieplatform ontvangen. Wie vandaag bijvoorbeeld de factuur van zijn energieleverancier ontvangt in Zoomit, krijgt die in de toekomst nog steeds in Zoomit toegestuurd. De consument ziet in de toekomst wel meer en meer verzenders verschijnen op beide platformen en kan zelf kiezen ​waar hij zijn facturen afhandelt.

Naadloos naar accountants

Doccle en Isabel Group blijven de Zoomit-functionaliteit voor banken verder ondersteunen. Voor de financiële instellingen die met Zoomit samenwerken, verandert er niets. Het platform bouwt voort aan een nieuwe technologische oplossing die beter integreerbaar is in hun apps. Dat maakt het mogelijk om facturen nog veiliger en beter af te handelen en te betalen. Bovendien worden facturen in Doccle/Zoomit, indien gewenst, naadloos aan accountants bezorgd.