Een boom voor een digitale factuur

30 juni 2020
Een boom voor een digitale factuur

Suez plant een boom voor elke klant die overstapt op de digitale factuur. Het bedrijf hoopt uiteindelijk 10.000 bomen te kunnen planten.

Afvalverwerkingsbedrijf Suez Recycling & Recovery Belgium lanceert haar "Maak de switch"-campagne. In het kader van deze campagne zal het, in samenwerking met de Koninklijke Belgische Bosbouwmaatschappij (KBBM), een boom planten voor elke klant die overstapt van een papieren naar een digitale factuur.

Maak de switch

De “Maak de switch"-campagne loopt tot eind juli. Suez zal 5.000 bomen planten voor al haar klanten die al hebben gekozen voor digitale facturatie. Het bedrijf zal daarnaast ook één extra boom planten per klant die tijdens de campagne deze digitale stap zet. De Groep hoopt in België minstens 10.000 nieuwe bomen te planten.

Met de campagne wil Suez de klanten die nog papieren facturen ontvangen, stimuleren om over te stappen op digitale facturatie. Klanten die kiezen voor digitale facturatie ontvangen hun facturen per e-mail en op Easy Waste. Dat is een klantenportaal waarmee ze hun facturatie eenvoudig kunnen volgen en hun volledig afvalbeheer online kunnen regelen. Dankzij het platform, snel en eenvoudig te gebruiken, konden Suez en haar klanten zich tijdens de gezondheidscrisis efficiënt organiseren. Dat gebeurde bijvoorbeeld in het geval klanten bepaalde activiteiten tijdelijk opschortten of hervatten. Digitalisering zal procedures vereenvoudigen en tegelijkertijd de natuur te beschermen.

Eiken, linden, haagbeuken, sparren

De bomen zullen in 2020 worden geplant in verschillende Belgische bossen. De bossen zijn speciaal uitgekozen voor deze campagne: bijvoorbeeld in Limburg (Houthalen-Helchteren) of in de provincie Luxemburg (Daverdisse). De bomen die geplant worden, zijn hoofdzakelijk inheemse soorten zoals eiken, linden, haagbeuken en sparren. Alle klanten die zich hebben aangesloten bij de campagne, krijgen daarvoor een certificaat.

Philippe Tychon, General Manager van Suez Recycling & Recovery Belgium en Luxemburg: "Suez speelt een voortrekkersrol zowel naar de industrie als voor het milieu. Duurzame ontwikkeling en bescherming van het milieu behoren daarom tot onze prioriteiten. Met deze campagne willen we nog meer doen voor het milieu en tegelijkertijd de digitalisering van onze klanten stimuleren. Door over te stappen op digitale facturatie worden ze efficiënter en beschermen ze tegelijkertijd de natuur. Dat gaat helemaal in de richting van onze nieuwe bestaansreden : werken aan een duurzaam milieu, elke dag!”.