Privacyverklaring

Pachagreens zet crowdlending in om te groeien met microgroenten

23 juli 2021
Tekst
Peter Ooms

Om microgroenten sterker op de Belgische kaart te verankeren, lanceerde Pachagreens een crowdlendingcampagne op het Gentse investeringsplatform WinWinner. Halverwege de campagne haalde de kwekerij 93.000 euro op. Dat brengt het maximale doelbedrag van 100.000 euro binnen handbereik.

Microgroenten - jonge planten die bij het verschijnen van de eerste bladeren geoogst worden - winnen de laatste jaren aan populariteit. Dat bevestigt Tom De Windt, founder van Pachagreens: “De voorbije jaren onderging het bedrijf een sterke groei. De hoeveelheid microgroenten die de kwekerij produceerde, steeg in 2020 met 90% tegenover 2019. We breiden het aanbod breidde uit tot radijs, erwtenkiem, tarwegras en allerlei salademixen. We richten ons voornamelijk op de retailsector. Op dit moment verkopen we onder andere aan vestigingen van Bio-Planet op nationaal niveau en aan AD Delhaize en CRU in het Gentse. Daarnaast verkopen we onze geoogste mixen in grotere verpakkingen aan horecazaken, via groothandels en resellers.”

PachaGreens in bloei

In 2021 wil Tom het groeitempo van het afgelopen jaar verderzetten: “Om onze groenten sterker op de Belgische (menu)kaart te verankeren, moeten we blijven groeien. En om te blijven groeien, moeten we investeren.” Concreet wil hij de sales verhogen, de marketing boosten en het productgamma en de productiecapaciteit uitbreiden.

Die groeiplannen wil PachaGreens financieren via een crowdlendingcampagne bij WinWinner. “In geen tijd haalden we het minimale doelbedrag van €50.000 op”, vertelt Tom De Windt trots.