Privacyverklaring

Hallelujah wil uitbreiden met crowdlending

8 april 2021
Tekst
Peter Ooms

Hallelujah zoekt via Winwinner 100.000 euro om te investeren in bijkomende digitalisering van de dataverwerking en marketingacties. Het bedrijf biedt een specifieke dienstverlening aan om het werkgeluk van medewerkers te verhogen.

Met haar employee happiness-trajecten op maat helpt Hallellujah werkgevers om de tevredenheid op de werkvloer hoog te houden, en dit op lange termijn. Nu bedrijven het belang van gelukkige werknemers meer en meer inzien, wil Hallelujah groeien. Daarom lanceerde de onderneming een crowdlendingcampagne via het Gentse investeringsplatform WinWinner.

In het rood

Het bedrijf vertrekt van de vaststelling dat geëngageerde en betrokken medewerkers essentieel zijn voor een goed draaiende onderneming. Toch raakt employee happiness al te vaak op de achtergrond door de dagelijkse bedrijvigheid. Uit onderzoek zou blijken dat bijna de helft van de Belgische werknemers ‘in het rood’ zit op het vlak van werkmotivatie en vertrouwen in zijn of haar werkgever. Zij kunnen het niet langer opbrengen om het beste van zichzelf te geven. Ze wachten gelaten af wat de werkdag brengt.

Om die onverschilligheid te voorkomen, richtte Dieter De Vos Hallelujah op. Met zijn onderneming wil hij werknemers verbinden en hun werkgeluk verbeteren. Dieter benadrukt dat ook werkgevers daar baat bij hebben: “Wanneer de betrokkenheid van medewerkers met 50% stijgt, worden er 19% minder fouten gemaakt, zijn er 30% minder afwijkingen ten opzichte van het budget en stijgt de klantentevredenheid tot 10%. Dat blijkt uit een studie in de Harvard Business Review.”

Shots of Happiness als medicijn

Met unieke en gerichte acties houdt de onderneming werknemers happy en betrokken. Hallelujah laat zich omringen door specialisten en hanteert wetenschappelijke instrumenten. Zo ontwikkelde ze samen met arbeidspsychologe Karolien Henderikx, klinisch psychologe Elke Van Hoof en arbeidseconoom Lieven Annemans een Happiness Lab om de tevredenheid op de werkvloer te meten. “De test is een echte beleving, vermomd als game, die spontane en betrouwbare antwoorden oplevert”.

Op basis van de verkregen data ontwikkelt Hallellujah een traject op maat van de klant. Centraal staan de Shots of Happiness: kleine acties en belevingen die werknemers nieuwe energie geven. Door op regelmatige basis zulke shots af te voeren, heeft het traject effect op de lange termijn. “Veel klanten kiezen dan ook voor een recurrente samenwerking”, benadrukt Dieter De Vos, “vooral omdat ze merken dat tevreden werknemers automatisch productiever zijn.”

Van take-away op de werkvloer naar delivery aan huis

“Het effect is niet te onderschatten. De Shots of Happiness zorgen voor verbinding en leveren de organisatie en haar medewerkers energie.” Daarmee kon Dieter De Vos al heel wat grote bedrijven overtuigen, waaronder Belfius, Accent, Telenet, UZ Gent en Delaware. Recent overtuigde hij ook Lidl en AB InBev, wat nogmaals bevestigt dat employee happiness ook tijdens de huidige periode van verplicht telewerken relevant is.

“De coronacrisis heeft het belang van een goede HR-ondersteuning onderstreept. De metingen, de belevingsgerichte aanpak en de wetenschappelijke onderbouwing zijn belangrijk, maar voor onze klanten draait het in de eerste plaats om de Shots of Happiness. Ze appreciëren vooral de creativiteit ervan. Hierin blijven we dan ook investeren. Ongeacht of de shots worden afgevuurd op de werkvloer of bij de werknemers thuis”, zegt Dieter De Vos.